2 dagen voor vertrek - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Nicolas (Nic) Takken - WaarBenJij.nu 2 dagen voor vertrek - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Nicolas (Nic) Takken - WaarBenJij.nu

2 dagen voor vertrek

Blijf op de hoogte en volg Nicolas (Nic)

20 April 2013 | Nederland, Zwolle

Okay okay, nu begint het spannend te worden. Wekenlang draaide ik er een beetje omheen, maar nu ik bijna iedereen gedag heb gezegd is het tijd om mijn tas in te pakken voor hopelijk 9 onvergetelijke maanden in Zuid-Amerika. Want maandag is het dan zover. Dan pak ik om 12.30 uur het vliegtuig naar Lima (Peru) om vervolgens daar een nachtje in een hotelletje te blijven en door te vliegen naar Iquitos, het noorden van Peru. Daar ga ik starten met 1,5 maand vrijwilligerswerk. Daarover later meer...

De afgelopen week was een beetje hectisch. Bezoekje hier, bezoekje daar... twintig keer de stad in gegaan omdat ik zonder mijn lieve regelneef a.k.a. vriendin als een kip zonder kop door de stad heb geparadeerd om spullen te halen. Natuurlijk mijn lijstje vergeet waardoor ik terug kom met kats de verkeerde dingen die ook nog eens twee keer zo duur zijn. Tsja, hoe moet dat nu 4,5 maand zonder vriendin? Dus vrijdag samen met Anne en vandaag op mijn laatste zaterdag in NL de laatste spullen omgeruild en ingeslagen, ready to go. En ja afscheid nemen is nooit leuk en zeker niet van je ouders want die zijn er altijd juist wanneer je even wijs advies nodig hebt, maar met hun reiservaring verzekerden zij mij “alles komt goed”. Dus daar vertrouw ik maar op.

Ik ga mijn best doen om jullie af en toe te voorzien van wat leuke verhaaltjes. Al zal contact de eerste 1,5 maanden wat lastig zijn aangezien mijn contactpersoon in Iquitos heeft aangegeven dat internet in Zuid-Amerika overal prima werkt, behalve daar. Lekker is dat ;-). Misschien ook wel fijn om mij zo volledig op het spaans en mijn werk te richten. Thanks alvast voor alle leuke afscheidsberichtjes, houd me even op de hoogte van alle leuke gebeurtenissen in NL en natuurlijk hoe het gaat met mijn cluppie uit Amsterdam.

Nou nu nog even van de Nederlandse zon genieten. Zooo blij dat ik die ook nog even heb kunnen zien en voelen dit jaar.

Tot zover mijn eerste verhaaltje.

Tot snel en dan vanuit Peru.

Groetjes Nic

  • 20 April 2013 - 16:27

    Jan:

    He kerel fijn dat je alles nu voorelkaar hebt. Leuk eerste berichtje. Het wordt nu wel echt spannend maar zoals je ouders al zeiden, "het komt goed" . We zullen je wel erg missen maar vinden het geweldig leuk dat je dit doet en ook voor Anne die je in augustus achterna komt. Hou je haaks en we houden contact. Ik wens je een heeeeeeele fijne tijd.

  • 20 April 2013 - 16:50

    Natasja:

    Nic!!!
    Ja het is bijna zover! Je avontuur gaat beginnen! Ik mag je bijna buurjongen noemen straks! Ik zal naar je zwaaien als je over SU vliegt.
    Zorg dat je je kop bij de kip houd zonder Anne! Over 4,5 maand is zij er weer! De tijd vliegt!
    Heel veel plezier en ik blijf je volgen.
    Ik weet zeker dat je ouders gelijk hebben, alles komt goed.
    Liefs

  • 20 April 2013 - 19:31

    Gea:

    Hoi Nic,
    Leuk om je eerste berichtje al te lezen. Ik ga je ckr missen (eigenlijk nu al een klein beetje), veel plezier en pas goed op jezelf. Groetjes Gea.

  • 20 April 2013 - 20:49

    Ilona:

    He Nicolas!

    Supergaaf dat je zo lang gaat reizen! Ben wel jaloers hoor! :-P heel veel plezier en geniet ervan!! Liefs ilona

  • 20 April 2013 - 22:48

    Sanne:

    Ha Nic,

    Geniet van je trip! Gaat vast fantastisch worden en denk maar vaak: wie kan dit 9 maanden doen? Geloof me, niet veel ;-) voor je het weet is het over en ben je weer in het ijskoude kikkerlandje! Dus echt genieten! Ga je berichtjes natuurlijk lezen! X

  • 21 April 2013 - 09:35

    Willem:

    Dag Nicolas, bijna vertrokken .......... geniet nog even van de Nederlandse zon (zoals je ook schrijft) en wij wensen je een geweldig goede start daar in Iquitos! Leuk dat je je vrienden laat delen in je reiservaringen. Liefs en groet, Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Back to my roots trip door Zuid-Amerika

Hoi vrienden, vriendinnen, familie, collega’s, bekenden en degenen die geen Facebook hebben,

22 april 2013 staat al een tijdje dik aangestreept in mijn agenda. Dan vertrek ik voor 9 maanden naar Zuid Amerika voor een rondreis en vrijwilligerswerk. Ik vlieg op Lima (Peru) om vervolgens door te vliegen naar Iquitos. Iquitos is de grootste stad ter wereld die niet over de weg bereikbaar is en licht in midden van het tropische regenwoud van Peru. Ik ga hier starten met 1,5 maand vrijwilligerswerk en met het leren van Spaans. Vervolgens reis ik via Ecuador en Brazilië naar het noorden van Argentinië. In Posadas (Arg) ga ik weer een maand vrijwilligerswerk verrichten om in te tussentijd mijn vriendin op te halen in Buenos Aires. Samen met haar maak ik mijn werk af en reizen wij door naar Bolivia, Peru en Ecuador. Dan richting Chili, door Patagonië terug naar Buenos Aires. Dit is zo ongeveer mijn route. Het zegt misschien nog niet zo veel dus houd mijn blog in de gaten voor een specifiekere invulling. Over het tijdsbestek per land heb ik nog niet nagedacht, laat staan welk vervoersmiddel ik neem etc. Dit laat ik lekker op zijn beloop, er vanuit gaande dat mijn motto mij niet in de steek laat: ‘Alles komt goed’.

De komende maanden houd ik deze blog bij om jullie op de hoogte te stellen wat ik meemaak, mijn bevindingen, bezigheden, foto’s en fllmpjes. Niet dat ik jullie jaloers wil maken maar gewoon omdat ik mijn reis met jullie wil delen.

¡Saludos!

Nic

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2014

Travel, the only thing you buy that makes you rich

24 December 2013

From the equator to the southernmost city on earth

11 December 2013

Plekjes op aarde waar dieren nog de baas zijn

30 November 2013

Een bijzondere maand Peru

05 November 2013

Bolivia, we can’t forget you!
Nicolas (Nic)

Hallo en welkom op mijn reisblog. Op deze website staan verslagen van de reizen die ik heb gemaakt, of die ik nog aan het maken ben! Neem gerust een kijkje en laat een berichtje achter als je dat leuk vindt! Saludos Nic

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 15957

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Januari 2013

Back to my roots trip door Zuid-Amerika

Landen bezocht: